Cum ajung bannerele de pe clădiri pe umăr

Din anul 2011, remesh recuperează materialele publicitare de pe clădiri (bannere și mesh-uri) și le transformă în produse fashion etice și sustenabile.
Durata de viață a materialelor publicitare existente pe fațadele clădirilor este restrânsă, iar odată încheiată campania de promovare, bannerele și mesh-urile sunt trimise direct la groapa de gunoi, pentru incinerare. Un proces extrem de nociv mediului înconjurător și aerului pe care-l respirăm, deoarece multe materiale publicitare sunt realizate din PVC, care conține clor. Așa că transformarea acestora prin procesul de upcycling în noi produse sustenabile este soluția cea mai eficientă de protecție a mediului.
remesh este o a 2-a șansă pentru persoanele cu dizabilități, provenite din medii dezavantajate, pe care le sprijinim în reintegrarea în societate, dar și pentru materialele publicitare outdoor pe care le reutilizăm, transformându-le în produse utile.

Am colectat 12 tone de deșeuri publicitare
Am reciclat peste 160.000 de metri de bannere și mesh-uri
Am cusut peste 77.343 de produse remesh
Lucrătorii din atelierul remesh sunt persoane cu dizabilități care fac parte din grupuri vulnerabile, majoritar femei, mămici cu mai mulți copii și cu un trecut foarte dificil, care au fost victime ale violenței domestice sau ale traficului de ființe umane, ori persoane adulte fără adăpost, persoane private de libertate, cumulând adicții sau dizabilități. Pentru ele, remesh înseamnă un nou început!

În tot ce facem respectăm principiile dezvoltării durabile, economiei sociale, solidare și circulare și ale comerțului echitabil
Upcycling

Upcycling-ul este metoda cea mai prietenoasă cu mediul prin care aceste deșeuri produse în cadrul campaniilor publicitare (OOH) pot fi revalorificate.
Atelierul remesh al asociației Ateliere Fără Frontiere transformă în fiecare an tone de deșeuri publicitare în mii de produse promoționale – sacoșe și genți, borsete și rucsacuri, soluții de depozitare și organizare pentru casă și birou, accesorii pentru biciclete și multe alte lucruri rezistente și colorate.
Upcycling-ul reprezintă un tip de reciclare creativă, în care un deșeu este transformat într-un produs nou, fără a-l descompune în materiile prime secundare din care a fost creat.
De la banner la produs remesh
Companiile care au propriile bannere le pot da o noua viață. Cele care nu dețin bannere pot folosi materiale din stocurile atelierului pentru realizarea de produse remesh.
După ce detaliile tehnice stabilite, bannerele sunt igienizate și tăiate în formele necesare realizării produselor comandate. După coaserea lor și adăugarea etichetelor personalizate, produsele sunt verificate și pregătite de livrare.
remesh reprezintă o alegere ideală pentru evenimente și acțiuni care vor să protejeze mediul și să se înscrie în registrul sustenabilității.
Produsele sunt rezistente, colorate și pe placul unui public dinamic, atent la lucrurile cumpărate și impactul lor de mediu.
Mai mult, toate produsele remesh pot fi personalizate cu logo-ul companiei, în diferite mărimi și după amplasarea dorită. Produsele pot fi folosite ca premii pentru o campanie de marketing, gift bag-uri pentru conferințe și alte activități promoționale ce susțin moda sustenabilă și grija pentru mediu.



Economie circulară
Avem un impact de mediu prin reducerea risipei, deșeurilor și poluării, reciclând materiale publicitare OOH (banner, mesh, steag) și transformându-le în sacoșe promoționale 100% reciclate, accesorii de modă și home deco.
Locuri de muncă verzi
Lucrăm cu persoane cu dizabilități, provenite din medii dezavantajate și cu multiple vulnerabilități, în programe de inserție socio-profesională. În atelierul remesh, aceștia învață abilități de muncă, meseria de croitor, iar după terminarea programului de doi ani, sunt sprijiniți în a-și găsi un loc de muncă stabil.
Fashion sustenabil
Fiecare produs remesh este unic, este croit manual și are o durată lungă de viață. Mai mult, este un statement pentru toți cei care vor să protejeze natura și să contribuie la binele societății și a oamenilor ce provin din medii defavorizate.














